Grade 6

* The content presented in all of the “Online Tutor” pages is taken both from textbooks issued by The Republic of Moldova’s Ministry of Education for the 2014-2015 school year, as well as outside sources and Miss Tamara’s own knowledge. As Miss Tamara lives and teaches in Gagauzia, all translations are in Russian.* 

 

*Unit Four – Lesson Six – Shall We Go Shopping?*

Word Bank

To try on – примерять

To wear out – изношенный

30 percent (30%) off – 30 процентов от

Light – легкий, светлый

Absent-minded – рассеянный

On sale – в продаже по сниженной цене

Clothing Vocabulary

Possessive Pronouns

Possessive pronouns are used to determine identity. They answer the question whose? whose? In English these pronouns do not have categories of gender and number:

Притяжательные местоимения используются для определения принадлежности. Они отвечают на вопрос чей? whose? В английском языке эти местоимения не имеют категории рода и числа:

ту – мой, моя, мое, мои

Simply join a form of possessive pronoun before a noun.

Простая присоединяемая форма притяжательных местоимений употребляется перед существительным в функции определения.

My friend – мой друг

Independent or absolute forms of possessive pronouns are used in a sentence instead of the noun.

Независимая или абсолютная форма притяжательных местоимений употребляется в предложении вместо существительного.

Whose book is this? – It’s mine.

It’s my book.

Possessive pronouns , притяжательные местоимения чей? чья? чье? чьи?

This is in opposition to the Russian pronouns, which use their own possessive pronouns which correspond to the subject.

Вместо русского местоимения свой используется притяжательное местоимение, которое соответствует подлежащему.

eng-6

I am doing my homework. – Я делаю свое домашнее задание.

You are doing your homework. – Ты делаешь свое домашнее зад ание. Не is doing his homework. – Он делает свое домашнее задание.

She is doing her homework. – Она делает свое домашнее задание.

We are doing our homework. – Мы делаем свое домашнее задание. They are doing their homework. – Они делают свое домашнее задание.

Exercise: Translate the following phrases/word combinations.

Упражнение: Переведите следующие словосочетания.

Our photo, their phone number, her piano, his class, their music, our dentist, your mother, their wives, your computer, its screen (экран), his father, our teacher, their sportsmen.

Exercise: Translate the pronouns given in parentheses.

Упражнение: Переведите местоимения, данные в скобках.

1.    This book is (их).

2.    This camera is (моя).

3.    This passport is (ваш).

4.    This room is (наша).

5.    This vase is (ее).

6.    This photo is (их).

7.    This car is (наша).

8.    This bag is (твой).

Exercise: Translate sentences according to the model. Model:

Упражнение: Переведите предложения по образцу. Образец: Мы в своей комнате. – We are in our room

1.    Он в своей машине.

2.    Они в своем саду.

3.    Вы в своем парке.

4.    Я в своей квартире.

5.    Она в своем классе.

6.    Мы в своем доме.

7.    Ты в своем дворе.

8.    Они в своем классе.

9.    Мы в своем саду.

10. Я в своей комнате.

 

 

*Unit Four – Lesson Five – The Olympic Games*

Word Bank

Chariot – колесница

Discus – диск

Classical – классическая (здесь, греческий)

Physical – физическая

Sporting (American/Another British variant = sporty) – спортивный

To box – боксировать (просто “box” = ящик)

To wrestle – бороться

Leap year – високосный год

Ancient vs. Modern Olympics

Sports in Britain

I or Me?

“I” and “me” are both pronouns that we use to refer to ourselves. Use “I” when it is the subject of the verb, and use “me” when it is the object of the verb or follow a preposition (with me, after us, etc). Remember that “I” is always written as a capital letter.

People most often make mistakes using “I” and “me” when they are talking about more than one person. For example:

My husband and I are going on vacation to Hawaii. (correct)
My husband and me are going on vacation to Hawaii. (incorrect)

Linda, Janet and I are friends. (correct)
Linda, Janet and me are friends. (incorrect)

You and I are having a dinner tonight. (correct)
You and me are having a dinner tonight. (incorrect)

My parents took my brother, sister, and me to the zoo every year when we were growing up. (correct)
My parents took my brother, sister, and I to the zoo every year when we were growing up. (incorrect)

Note that we mention the other person(s) first. In the above sentences we can’t say “I and my husband”, “I, Linda and Janet”, etc.

The easiest way to decide whether “I” or “me” is correct is to make the sentence using only “I” and see if it makes sense:

I am going on vacation to Hawaii. (correct)
Me am going on vacation to Hawaii. (incorrect)

 

I – я

Me – мне, меня

Местоимение “I” всегда пишется с прописной (большой) буквы независимо от места, занимаемого им в предложении. Если оно находится в одном предложении с другими личными местоимениями (или существительными), то ставится после них:

Yesterday my friend and I saw a new film.
Вчера мой друг и я (мы с другом) посмотрели новый фильм.

 

Личные местоимения в объектном падеже выполняют функцию:

1) прямого дополнения (винительный падеж, отвечают на вопрос кого? что?)

He saw me in the street.
Он видел меня на улице.

2) или беспредложного косвенного дополнения (дательный падеж, отвечающий на вопрос кому?)

Tell him to call me up right away.
Вели ему позвонить мне сейчас же.

В последнем примере “книга” – прямое дополнение. Местоимение без предлога, отвечающее на вопрос whom? – кому?, является беспредложным косвенным дополнением и всегда стоит перед прямым дополнением (в отличие от местоимения с предлогом).

3) а также употребляются в коротких репликах

Who broke the vase? – Not me! / Me.

Кто разбил вазу? – Не я! / Я.

 

Именительный и объектный падежи личных местоимений

Личные местоимения в именительном падеже в предложении обычно играют роль подлежащего:

I am (I’m) Peter.
Я – Питер.

а в объектном падеже – дополнения (object):

This ice-cream was bought for me.
Это мороженое купили для меня.

Также объектный падеж можно использовать, когда кроме личного местоимения в предложении больше ничего нет:

Who called me?
Кто меня звал?

I did. / Me.
Я.

Порядок личных местоимений в английском языке

Если к одному глаголу относится несколько личных местоимений, то их порядок обычно такой: третье и второе лицо перед первым:

He and I both like sailing.
И он, и я оба любим парусный спорт.

 

More Pronouns! 😀

Personal-pronouns

eng-5

 

Personal pronouns in oblique cases correspond to Russian oblique case (genitive, dative, accusative, prepositional).

Личные местоимения в косвенном падеже соответствуют русским косвенным падежам (родительному, дательному, винительному, предложному).

For example, например: me – мне, меня, (со) мной

Pronouns in oblique cases can be used with the prepositions with me and about me.
Местоимения в косвенном падеже могут употребляться с предлогами with me – со мной, about me – обо мне.

Learn the following verbs, выучите следующие глаголы:
1. to answer – отвечать
2. to ask – спрашивать
3. to close – закрывать
4. to cut – резать
5. to dance – танцевать
6. to do – делать
7. to drink – пить
8. to give – давать
9. to help – помогать
10. to know – знать
11. to like – любить, нравиться
12. to look – смотреть
13. to open – открывать
14. to phone – звонить
15. to play – играть
16. to read – читать
17. to send – посылать
18. to show – показывать
19. to smoke – курить
20. to thank – благодарить
21. to take – брать
22. to translate – переводить
23. to write – писать

Exercise: Translate the following sentences.
Упражнение: Переведите следующие предложения.
1. Give him.
2. Show them.
3. Look at it.
4. I know them.
5. Phone us.
6. Help her.
7. Ask us.
8. Dance with me.
9. Drink coffee with us.

Exercise : Complete the following sentences appropriate form of personal pronouns.
Упражнение: Дополните следующие предложения соответствующей формой личных местоимений.
1. The children are playing. Teachers are looking at….
2. The table is not clean. Clean….
3. Look at this computer. … is very expensive.
4. His homework is difficult. Help….
5. My students are nice. I like….
6. These books are not good. I don’t like….
7. This car is good. I like….

Reflexive and Amplified Pronouns (Возвратные и усилительные местоимения)

Reflexive pronouns are formed by adding -self to personal or possessive pronouns in the singular and  -selves to personal or possessive pronouns in the plural.

Возвратные местоимения образуются путем прибавления -self к личным или притяжательным местоимениям единственного чис-ла и -selves к личным или притяжательным местоимениям множественного числа.

Reflexive pronouns indicate the transition effect on the character itself:

Возвратные местоимения означают переход действия на само действующее лицо:

She hurt herself. – Она ушиблась (повредила себя).

They hurt themselves. – Они ушиблись.

I wash myself with cold water. – Я моюсь холодной водой.

To emphasize the fact that the action was committed by the person himself unaided use the reinforcement pronouns which are identical in form with the reflexive. They correspond to the Russian words “he,” “she,” and  “self.”

Для подчеркивания того, что действие совершено самим данным лицом без посторонней помощи употребляются усилительные местоимения, по форме совпадающие с возвратными. Они соответствуют русским словам «сам», «сама», «само».

I can do it myself. – Я один (сам) могу сделать это.

Exercise: Translate the reflexive pronouns given in parentheses.

Упражнение: Переведите возвратные местоимения, данные в скобках.

1.    I see (себя) in the mirror.

2.    We see (себя) in the mirror.

3.    They see (себя) in the mirror.

4.    You see (себя) in the mirror.

5.    He sees (себя) in the mirror.

6.    She sees (себя) in the mirror.

7.    The cat sees (себя) in the mirror.

images

Demonstrative Pronouns (Указательные местоимения)

This – этот, эта, это

These – эти

That -тот, та, то

Those – те

Demonstrative pronouns are used as pronouns  – adjectives that function as definitions  for pronouns and  nouns in the form of subject and object.

употребляются как местоимения-прилагательные в функции определения и как местоимения-существительные в функции подлежащего и дополнения.

This book is mine (определение). – Эта книга – моя.

This is a book (подлежащее). – Это – книга.

In English, the demonstrative pronoun functions as the subject and agrees in number with the noun part of the predicate, for example:

В английском языке указательные местоимения в функции подлежащего согласуются в числе с именной частью составного сказуемого, например:

Это стол.    This is a table.

Это столы.    These are tables.

То наш стол.    That is our table.

To наши столы.    Those are our tables.

Exercise 16: Put the demonstrative pronoun in the plural, and make the appropriate changes in the sentences.

Упражнение 16: Поставьте указательное местоимение во множественном числе и сделайте соответствующие изменения в предложениях.

1.    This is an apple.

2.    That woman is a teacher.

3.    This is a letter.

4.    That is a file.

5.    This child is her son.

6.    Is this a letter?

7.    Is this pen yours?

8.    That bag is mine.

9.    This car is hers.

10. Is this man a doctor?

Exercise: Translate the following sentences into English.

Упражнение: Переведите следующие предложения на английский язык.

1.    Это мои друзья.

2.    Это газеты (newspapers), а то журналы (magazines).

3.    Эти газеты свежие, а те газеты старые.

4.    Это ваши книги? – Да.

5.    Это не ее письма (letters).

6.    Это шляпа (hat) Анны?

7.    Это не моя сумка.

8.    Это чай, а то кофе.

9.    Это не мои книги.

10. Это наши учителя

 

 

 

*Unit Four – Lesson Four – Computerland*

Word Bank

Disk/CD – диск

Disk/CD drive – дисковод

Keyboard – клавиатура

Mouse – мышь

Printer – принтер

Modem – модем

Operation/program – программа

Screen – экран

Various – различный, разный

To lift – поднять

Tor transfer – передавать

In no time – моментально, необыкновенно быстро

A Brief  History of Computers

Kids React to Old Computers! Very Funny!

Must vs. Musn’t (Must Not) & Should vs. Shouldn’t

Must/Musn’t

Для выражения долженствования

You must do it. — Ты должен сделать это.

Для выражения предположения

It must be him. — Это должно быть он.

Для выражения запрета

You musn’t touch it. — Тебе запрещается трогать это.

Should/Shouldn’t

Используется для выражения морального долга или совета.

Tom shouldn’t have done it. — Тому не следовало делать этого.

Модальные глаголы в английском языке придают речи эмоциональность, передают тонкие оттенки значения и отношения говорящего к предмету разговора, вследствие чего значение модальных глаголов в английском языке велико.

Because, As, Since

Придаточные предложения причины отвечают на вопрос why? почему? Они соединяются с главным предложением союзами:

because – потому что
as – так как
since – так как, поскольку
for – так как, ибо
now (that) – теперь когда, поскольку

Например (Обратите внимание на наличие / отсутствие запятых!):

I’m late because I was very busy.
Я опоздал, потому что был очень занят.
Since you feel tired, you should rest.
Раз вы устали, вам нужно отдохнуть.
He walked quickly, for he was in a great hurry.
Он шел быстро, так как он очень спешил.
I believe you because I know you.
Я верю вам, потому что я знаю вас.
I went away because there was no one there.
Я ушел, так как там никого не было.
As there were no porters, we had to carry the luggage ourselves.
Так как не было носильщиков, нам пришлось нести багаж самим.
Since you have finished your work, you may go home.
Поскольку вы окончили свою работу, вы можете идти домой.
Now that he is here, he can help you.
Теперь когда (поскольку) он здесь, он может помочь вам.

Примечание: Обратите внимание, что русское теперь когда переводится на английский как now that (а не: now when), причем that, как и в других случаях, часто опускается:

Now (that) he is here, he can help you.
Теперь когда он здесь, он может помочь вам.

Joining “Because” Sentences

Mike couldn’t get in. He lost his key.    =     Simple past

Mike couldn’t get in because he had lost his key.   =   Because + past perfect

 

*Unit Four – Lesson Three – Television is Fun*

Word Bank

Channel – канал

Crime – преступление

Violence – насилие, жестокость

Soap opera – сериал (literally = мыльная опера)

Informative – информативный

Entertaining – занимательный

Relaxing – смягчающий

News programme (American = program) – новости

What’s Your Favorite T.V. Show?

What’s Your Favorite Disney Movie? 

History of Television

 

*Unit Four – Lesson Two – Inventions in Our Life*

Word Bank

To fax – передавать по факсу

Hint – намек

Machine – аппарат, механизм

Pocket calculator – карманный калькулятор

Incredible – невероятный, неправдоподобный

Modern – современный

Moreover – кроме того, более того, сверх того

Inventions That Changed the World – A Documentary

Нажмите “CC” чтобы включить субтитры

History of Technology in Education

Past Perfect

Screen Shot 2015-03-16 at 10.04.22 AM

Screen Shot 2015-03-16 at 10.04.38 AM

 

*Unit Four – Lesson One – Wonders of the Ancient World*

Word Bank

Base – основа

Lighthouse – маяк

Size – размер, величина

Throne – трон

Ivory – слоновая кость

Brick – кирпич

Goddess – богиня

Pyramid – пирамида  

Temple – храм

Tomb – могила

Marble – мрамор

Honour (American = honor) – честь, почет

About –  около, о/об, относительно

Marvellous (American = marvelous) – чудесный, изумительный

Bronze – бронза

Seven Wonders of the Ancient World

Compare: Wonders of the Modern World (Not Official)

The Wonder of Moldova!

Нажмите “CC” чтобы включить субтитры

Prepositions (Предлоги)

Предлогами называются служебные слова, выражающие отношение существительного, местоимения, числительного, герундия к другим словам в предложении.

По своей структуре предлоги делятся на:

a. Простые, состоящие из одного корня:

in – в
for – для
on – на

b. Производные, имеющие в своем составе суффиксы и префиксы:

across – через
below – внизу

c. Сложные, состоящие из нескольких корней:

into (in + to) внутрь
upon (up + on) над
without (with + out) без

d. Составные, состоящие из нескольких слов:

according to – согласно
as for – что касается

Некоторые предлоги совпадают по форме с союзами.
Сравните:

Winter comes after autumn. (предлог)
После осени наступает зима.

Our students will go to camp after they pass all their exams. (союз)
Наши студенты поедут в лагерь, после того как сдадут все экзамены.

 

По своему значению предлоги делятся на:

a. Предлоги места:

in – в (внутри чего-либо):
Не lives in Moscow.
Он живет в Москве.

on – на (на поверхности предмета):
My book is on the table.
Моя книга на столе.

behind – за (позади другого предмета):
Our house is behind the forest.
Наш дом за лесом.

over/above – над:
A lamp is over/above the bookshelf.
Лампа над книжной полкой.

under – под:
A box is under the table.
Ящик под столом.

in front of – перед:
There is a garden in front of our school.
Перед нашей школой есть сад.

by – около, рядом (указывает на нахождение одного предмета около другого):
Student N. is sitting by the window.
Студент Н. сидит у окна.

at –

1) у, около, на (указывает на нахождение предмета вблизи другого предмета);
2) в, на (указывает на участие в каком-либо действии или процессе):

There is a chair at the door.
У двери стоит стул.

Не was at the meeting.
Он был на собрании.

b. Предлоги направления:
to – к, в, на (указывает на движение предмета по направлению к другому предмету):
We shall go to the theatre.
Мы пойдем в театр.

into (in + to) – в (указывает на движение одного предмета внутрь другого):
May I come into your room?
Можно войти в вашу комнату?

from – из, от, с, у (указывает на движение одного предмета от другого):
I am coming from my friend’s.
Я иду от друга.

Take the book from the bookshelf.
Возьмите книгу с книжной полки.

out of – из (указывает на движение одного предмета изнутри другого):
Не went out of the room.
Он вышел из комнаты.

through – через:
We shall go through the forest.
Mы пойдем через лес.

c. Предлоги времени:
at – в (указывает на время в часах и минутах):
Our lessons begin at nine.
Наши занятия начинаются в девять.

in –

1) в (употребляется при обозначении времени суток, месяца или года);
2) через:

Winter begins in December.
Зима начинается в декабре.

Не was born in 1946.
Он родился в 1946 году.

Не will come in an hour.
Он придет через час.

on – в (употребляется при обозначении дней недели, даты):
Не will go there on Sunday.
Он пойдет туда в воскресенье.

The academic year begins on the first of September.
Учебный год начинается 1-го сентября.

 

Есть глаголы, значение которых меняется в зависимости от предлога, стоящего после них:
to look – смотреть
to look for – искать
to look through – просматривать
to look in – заглядывать
to call – звать; называть
to call up – звонить (по телефону)
to call at – заходить

Есть ряд глаголов, после которых в английском языке не употребляется предлог, в то время как в русском языке он обязателен, например:

to address – обращаться (к)
to answer – отвечать (на)
to enter – вступать (в)
to follow – следовать (за)
to join – присоединяться (к) и др.

Не answered all your questions, I guess.
Я думаю, он ответил на все твои вопросы.

Некоторые предлоги входят в состав предложных сочетаний:

in fact – на самом деле, действительно, фактически
in time – вовремя
on the contrary – наоборот
on the one hand – с одной стороны
for example – например
for the first time – впервые и др.

Английский предлог “about” может употребляться для:

Обозначения темы разговора:
I would like to tell you about the harm of smoking.
Я хотел бы рассказать вам о вреде курения.

Приблизительной оценки:
This watermelon weighs about 6 kilograms.
Этот арбуз весит где-то 6 килограммов.

It’s about 3 o’clock.
Сейчас около 3 часов.

Значения места или направления («вокруг»):
Walk about the square and meet me in 15 minutes.
Обойдите вокруг площади и встретьтесь со мной через 15 минут.

 

———————————————————————————————————————————————————————————–

 

*Unit Three – Reading Together*

Robin Hood – An English Folktale

Do You Know These Words?

Bowman – лучник, стрелок

Outlaw – гайдук

Stave – палка, посох

Weapon – оружие

Loser – проигравший

Sword – меч

Sound – звучать

And or But?

AND

To suggest that one idea is chronologically sequential to another: “Tashonda sent in her applications and waited by the phone for a response.”

To suggest that one idea is the result of another: “Willie heard the weather report and promptly boarded up his house.”

To suggest that one idea is in contrast to another (frequently replaced by but in this usage): “Juanita is brilliant and Shalimar has a pleasant personality.

To suggest an element of surprise (sometimes replaced by yet in this usage): “Hartford is a rich city and suffers from many symptoms of urban blight.”

To suggest that one clause is dependent upon another, conditionally (usually the first clause is an imperative): “Use your credit cards frequently and you’ll soon find yourself deep in debt.”

To suggest a kind of “comment” on the first clause: “Charlie became addicted to gambling — and that surprised no one who knew him.”

BUT

To suggest a contrast that is unexpected in light of the first clause: “Joey lost a fortune in the stock market, but he still seems able to live quite comfortably.”

To suggest in an affirmative sense what the first part of the sentence implied in a negative way (sometimes replaced by on the contrary): “The club never invested foolishly, but used the services of a sage investment counselor.”

To connect two ideas with the meaning of “with the exception of” (and then the second word takes over as subject): “Everybody but Goldenbreath is trying out for the team.”

 

*Unit Three – Lesson Seven – The Adventure Continues…*

Word Bank

Admission – вход (где оплатить)

Adult – взрослый

Octopus – осьминог

Penguin – пингвин

Reptile – пресмыкающееся

Surroundings – окрестности

Variety – разнообразие

Await/wait – ждать

House –  предоставлять жилище

Vary – менять (ся)

Daily – ежедневный

Outstanding – выдающийся

Underwater /undersea – подводный

*Unit Three – Lesson Six – Thanksgiving*

Word Bank

Colonist – колонист, поселенец

Cranberry – клюква

Popcorn – воздушная кукуруза

Disease – болезнь

Feast – пир, праздник

Declare – объявлять

Offer – предлагать

Roast – жарить

Thankful – благодарный

Thanksgiving Vocabulary

Opposites

Many – few

Plenty – not enough

Rich – poor

Give – receive

Begin – finish

First – last

Difficult/hard – easy

Now – later

Early – late

Far – close

Simple Past or Past Progressive/Continuous?

Formation

Screen Shot 2015-02-02 at 12.18.51 PM

Use

Simple Past – One action after another

Example: She came home, switched on the computer, and checked her e-mails.

Past Progressive/Continuous – Simultaneous actions

Example: Simon was playing on the computer while his brother was watching TV. 

When a new action enters while another is going on, use BOTH!

Example: My mobile rang (past simple) when I was sitting in a meeting. (past progressive)

or

Example: While I was sitting in a meeting (past progressive) my mobile suddenly rang. (past simple)

*Unit Three – Lesson Five – The United States of America*

Word Bank

Stripe – полоса

Colony – колония

Freedom – свобода, независимость

Avenue -проспект

Site – участок

State – государство, штат

Represent – изображать

Lead – вести

Bloom – цвести, расцветать

Broad – широкий

Washington D.C.

Introduction to U.S. History

*Unit Three – Lesson Four – Friends from the USA*

Word Bank

Ballet – балет

College – колледж (университет)

Law – закон

Shooting – стрельба, охота

Clarinet – кларнет

Soccer – футбол

Volunteer – доброволец

Graduate from – окончить

Rush – мчаться, нестись

Wrap – заворачивать

Unwrap – разворачивать

What Kind of Person Are You?

Lazy – ленивый

Sociable – общительный

Hard-working – трудолюбивый

Bright/Intelligent – умный

Curious – любознательный

Rude – грубый

Disobedient – непослушный

Talkative – разговорчивый

Artistic – художественный, артистический

Athletic – спортивный

Shy – застенчивый

Energetic – энергичный

Clever – даровитый

 

 

*Unit Three – Lesson Three – This is London*

Word Bank

Ceremony – церемония

Navy – военно-морской флот

Pigeon – голубь

Fountain – фонтан

Painting – картина

Wheel – колесо

Impressive – впечатляющий

Surprising – неожиданный

Mainly – главным образом

London Sights

Past Progressive/Continous

– Puts emphasis on the course of an action in the past
Example: He was playing football.

– Two actions happening at the same time (in the past)
Example: While she was preparing dinner, he was washing the dishes.

– Action going on at a certain time in the past
Example: When I was having breakfast, the phone suddenly rang.

Screen Shot 2015-02-02 at 11.13.50 AM

*Unit Three – Lesson Two – The English Climate*

Word Bank

Climate – климат

Continent – материк, континент

Sunshine – солнечный свет

Shower – ливень

Follow – следовать, идти за

Mild – мягкий, умеренный

Dull – скучный

Frequent – частый, повторяющийся

Moderate – умеренный

Below – ниже

Above – над

All sorts/kinds of – все виды

Because of – из-за, по причине

Plenty of – много

Each other – друг друга

For a long time – надолго

Prepositions 

From   –   where? Oткуда?   –   Rain from the east.

In   –   months, seasons, times of day, years, time (specific), place    –   in August, in winter, in the morning, in 2006, in an hour, in a car/house/etc.

Of   –    who/what does it belong to, what does it show   –   page of a book, picture of a place

Below    –    lower than something else   –   below water, below 50C

Above    –   above something else   –   above water, above 50C

On   –    days of week, attached/surface, sides, floors, public transport, tv/radio   –   on Monday, on the wall/desk, on the left side, on the 2nd floor, on the bus/train/metro, on tv/radio

Article “The”

*Unit Three – Lesson One – The United Kingdom*

Word Bank

Shamrock – трилистник

Island – остров

Countryside – сельская местность

Castle – замок, дворец

Thistle – чертополох

Coal – уголь

Daffodil – нарцисс

Remarkable – замечательный

Medieval – средневековый

making-the-union-jack-data

 

Analogies (аналогии)

Practice here! —> http://a4esl.org/q/h/fb007-ck.html

And here! —> http://a4esl.org/q/j/ck/fb-analogies.html

Irregular Past Simple

See – saw

Go – went

Run – ran

Feel – felt

Write – wrote

Eat – ate

Come – came

Sleep – slept

Think – thought

Hold – held

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s